استفاده کیسه فریزر پیلگون این 5 آسیب را به بدنتان می رساند

کالیفرنیا در پاییز امسال زمانی که اولین ایالت آمریکا بود که خرید کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرد، خبرساز شد.

استفاده از کیسه فریزر پیلگون امروزه رایج شده است و شما می توانید به راحتی این محصول را خریداری نمایید.

اما چگونه به اینجا رسیدیم: فقط از چند فروشگاه مواد غذایی که در اواخر دهه 70 به مشتریان کیسه های پلاستیکی ارائه می دادند تا امروز، در حالی که آمریکایی ها سالانه 100 میلیارد کیسه پلاستیکی استفاده می کنند؟

5چگونه کیسه پلاستیکی در جامعه ما بسیار محبوب شد و برای محیط زیست مشکل ساز شد؟

در سال 1965، شرکت سوئدی Celloplast طرحی را ارائه کرد که همه کیسه‌های پلاستیکی مدرن بر اساس آن ساخته شده‌اند: یک لوله پلاستیکی مهر و موم شده در پایین برای بسته‌بندی کالا، یک رویه باز برای قرار دادن چنین اقلامی در کیسه و دسته‌های حمل راحت این کیسه مدل، که بعدها به عنوان “کیسه پلاستیکی تی شرت” شناخته شد.

از پلی اتیلن با چگالی بالا یا پلاستیک نوع شماره 2 ساخته شد – همان چیزی که برای تولید بطری های پلاستیکی و الوار پلاستیکی استفاده می شود.

ExxonMobile مسئول معرفی کیسه‌های خرید پلاستیکی به ایالات متحده بود و این کیسه در اواخر دهه 1970 در خطوط خرید فروشگاه‌های مواد غذایی آمریکا عرضه شد.

کیسه فریزر

اما کیسه‌های پلاستیکی تی‌شرت تا سال 1982، زمانی که دو تا از بزرگترین سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کشور ، Safeway و Kroger، از کاغذ به پلاستیک تبدیل شدند، واقعاً شروع به تجاوز به قلمرو کیسه‌های مواد غذایی کاغذی نکرد .

این کیسه ها بلافاصله پس از ورود به خواربارفروشی ها – و نه فقط به خاطر اثرات زیست محیطی آنها – جنجال به پا کردند.

لس آنجلس تایمز در سال 1986 گزارش داد که خریداران حومه شهر کیسه‌های مواد غذایی کاغذی را ترجیح می‌دهند، که می‌توانستند در صندوق عقب ماشین‌هایشان ایستاده باشند، در حالی که ساکنان شهر دریافتند کیسه‌های پلاستیکی دسته‌دار راحت‌تر از فروشگاه به خانه می‌روند (کیسه‌های کاغذی) تا دهه 1990 از دستگیره ها به رخ کشیدند .

یکی از کارمندان یک لس آنجلس وونز در آن زمان به روزنامه گفت: «برخی از مشتریان اگر نتوانند کیف مورد نظر خود را تهیه کنند، واقعا عصبانی می شوند و شروع به داد و فریاد می کنند.

شگفت‌انگیز است که چگونه اجازه دادند چنین چیز کوچکی آنها را ناراحت کند.

سال‌ها پیش، آنها حتی چاره‌ای نداشتند.

اما، همانطور که جنگ بر سر ترجیحات کیف مشتریان ادامه داشت، کیسه های پلاستیکی قلب و ذهن کسب و کارها را به خود جلب می کرد – با جلب توجه به سود نهایی آنها.

خرید کیسه های پلاستیکی برای فروشگاه ها بسیار ارزان تر از کیسه های کاغذی است که می تواند تا چهار برابر قیمت یک کیسه پلاستیکی باشد.

آنها همچنین ضد آب و قوی تر از کیسه های کاغذی هستند – آنها می توانند 1000 برابر وزن خود حمل کنند.