با خوردن نخود پالیز پوست شفاف تری خواهید داشت

نخود یک غذای کاملاً ادغام شده در رژیم غذایی روزانه ماست.

در واقع، می توان آن را به عنوان پیش غذا در سالادها یافت یا در غذاهای گرم مانند آش، یک غذای سنتی افغانی سرو کرد.

علاوه بر این، نخود پالیز را در تمام اشکال آن استفاده می کنند: کامل، به صورت آرد یا له شده.

به‌عنوان یک سوپ، می‌توانید به راحتی بادام‌زمینی سنتی را با نخود کبابی که می‌توانید با ادویه‌ها مزه دار کنید، جایگزین کنید .

در نهایت از آب کنسرو نخود برای تهیه دسر نیز استفاده می شود!

نخود منبع عالی پروتئین گیاهی است و میزان چربی آن نسبتاً کم است.

علاوه بر این، مانند همه غذاهای گیاهی، نخود نیز حاوی کلسترول نیست.

نخود

مصرف منظم نخود باعث کاهش کلسترول LDL (به عبارت ساده تر: کلسترول “بد”) و کاهش کلسترول کل می شود، بنابراین به کاهش همه بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

بنابراین منطقی است که این غذا را به افرادی که با کاهش کلسترول خون دست و پنجه نرم می کنند توصیه کنیم.

مانند همه حبوبات، نخود نیز به دلیل داشتن فیبر بالا به کنترل اشتها کمک می کند.

در واقع، فیبرها سریعتر احساس سیری را به ارمغان می آورند که مدیریت وزن بدن را ممکن می سازد.

علاوه بر این، نخود نسبت به غذاهای نشاسته ای سیر کننده تر است!

علاوه بر این، فیبرهای موجود در نخود اساساً فیبرهای نامحلول هستند که انتقال روده را تقویت کرده و از مشکلات مربوط به یبوست جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، محتوای بالای فیبر خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می دهد.

در نهایت، مصرف نخود همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان های دیگر مانند سرطان سینه و سرطان پروستات کمک می کند، به ویژه به دلیل وجود پکتین و ایزوفلاون در نخود.

نخود دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به طور عمده از تغییرات سطح قند خون و همچنین میان وعده های بین وعده های غذایی جلوگیری می کند.

بنابراین نخود غذای مطلوبی برای افراد مبتلا به دیابت یا چاقی است.

نشان داده شده است که رژیم غذایی سرشار از حبوبات به ویژه نخود با کاهش 35 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.