با سس فرانسوی تک نفره می توانید بهترین سالاد عمرتان را آماده کنید

سس فرانسوی نوعی سس است که با افزودن شکر و سس گوجه فرنگی به پایه ای که از مخلوط کردن سرکه، روغن، نمک و فلفل درست می شود، تهیه می شود.

رنگ های سس سفید و قرمز وجود دارد.

سس فرانسوی تک نفره، ابتدایی ترین سس فرانسوی، مخلوطی از سرکه، روغن و نمک و فلفل است.

این معمولاً به عنوان پایه سس استفاده می شود.

سفید با مخلوط کردن وینیگرت با شکر و سس فرانسوی  قرمز از مخلوط کردن سس گوجه فرنگی تهیه می شود.

نام فرانسوی به معنای فرانسه است، اما فرانسه فرهنگ مخلوط کردن شکر و سس گوجه فرنگی با سس وینگرت را ندارد و سس فرانسوی که در ایالات متحده متولد شد، “سس فرانسوی” است.

سس ایتالیایی نوعی سس است که از مخلوط کردن سس وینگرت با آب لیمو، شکر، گیاهان و سبزیجات طعم‌دار ریز خرد شده تهیه می‌شود.

سس

با وجود اینکه می گوید ایتالیایی است، اما در ایتالیا فرهنگ استفاده از سس وینگرت آماده وجود ندارد، بنابراین این یک سس به سبک ایتالیایی است که در ایالات متحده متولد شده است.

برخی از وینگرت ها فقط با آب لیمو و روغن، بدون استفاده از سرکه درست می شوند، اما با یا بدون سرکه، طعم آب لیمو به عنوان یک عنصر ضروری در سس ایتالیایی.

در اصل، این سس است که روی سالاد سبزیجات قرار می گیرد، اما به عنوان سس برای غذاهای گوشتی در ایالات متحده نیز استفاده می شود زیرا حاوی گیاهان و سبزیجات معطر مانند فلفل و سیر است.

سس تهیه شده از مخلوط شکر و سس کچاپ با سس وینیگرت سس فرانسوی است، سس مخلوط با آب لیمو، شکر و سبزیجات با طعم سبزی «سس ایتالیایی» است.

هر دو سس امولسیون شده هستند، اما “پارس فرانسوی” ظاهری مات سفید یا قرمز دارد، در حالی که پارس ایتالیایی ظاهری شفاف دارد.

سس فرانسوی اساسا فقط برای سالاد سبزیجات استفاده می شود، اما سس ایتالیایی نه تنها برای سالاد، بلکه برای غذاهای گوشتی و سرخ کردنی نیز استفاده می شود.