سنگ تراورتن مشکی تکاب در ساخت کاخ سفید استفاده شد

اگر می خواهید خانه ای زیبا داشته باشید از سنگ تراورتن مشکی تکاب به علت زیبایی و دوام زیاد برای نمای بیرونی و درونی ساختمان های مختلف استفاده می کنند.

تراورتن شکلی از سنگ آهک زمینی است که در اطراف چشمه های معدنی، به ویژه چشمه های آب گرم نهشته شده است. اغلب ظاهری فیبری یا متحدالمرکز دارد و در انواع سفید، خرمایی، کرم رنگ و حتی زنگ زده وجود دارد.

این ماده در اثر رسوب سریع کربنات کلسیم، اغلب در دهانه چشمه‌های آب گرم یا در غارهای آهکی تشکیل می‌شود.

در دومی، می تواند استالاکتیت ها را تشکیل دهد، استالاگمیت ها و دیگر غاربها . اغلب در ایتالیا و جاهای دیگر به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود.

رسوبات مشابه (اما نرم تر و بسیار متخلخل) که از آب با دمای محیط تشکیل شده اند به عنوان توفا شناخته می شوند.

تراورتن یک سنگ رسوبی است که از رسوب شیمیایی مواد معدنی کربنات کلسیم از آب شیرین، [4] به طور معمول در چشمه ها، رودخانه ها و دریاچه ها تشکیل می شود.

سنگ

یعنی از آبهای سطحی و زیرزمینی. در گسترده‌ترین مفهوم، تراورتن شامل رسوباتی در چشمه‌های آب گرم و سرد می‌شود، از جمله سنگ متخلخل و اسفنجی به نام توفا، و همچنین ویژگی‌های غار معروف به اسپلئوتم (که شامل استالاکتیت‌ها و استالاکتیت‌ها می‌شود).

کالکریت، که مواد معدنی کلسیمی است که به عنوان یک افق در نیمرخ خاک رسوب می‌کند، شکلی از تراورتن در نظر گرفته نمی‌شود.

تراورتن اغلب به معنای باریک تر به عنوان سنگ متراکم، گاهی اوقات حجیم اما معمولاً نواری یا با ساختار داخلی فیبری که در چشمه های آب گرم رسوب می کند، تعریف می شود.

در این معنای محدود تر، سنگ تراورتن از غارهای و توفا متمایز است. تراورتن گاهی اوقات با نحوه منشا آن نیز تعریف می شود، به عنوان سنگی که در اثر رسوب معدنی مواد معدنی کربنات کلسیم بر روی سطح به دنبال تبادل دی اکسید کربن بین جو و آب های زیرزمینی تشکیل می شود.

کالکریت، مارن های دریاچه و صخره های دریاچه از این تعریف مستثنی هستند، اما هر دو غار و توفا شامل می شوند.

تراورتن های تازه از نظر تخلخل بسیار متفاوت هستند، از حدود 10٪ تا 70٪. سنگ‌های قدیمی ممکن است به دلیل تبلور کلسیت ثانویه در فضاهای منفذ اصلی تخلخل کمتر از 2٪ داشته باشند، در حالی که برخی از تراورتن‌های آراگونیت تازه در چشمه‌های آب گرم ماموت دارای تخلخل بیش از 80٪ هستند.

تخلخل حدود 50 درصد برای سنگ تراورتن چشمه سرد معمولی است در حالی که تراورتن های چشمه آب گرم دارای میانگین تخلخل حدود 26 درصد هستند. اسپلئوتم ها تخلخل کم کمتر از 15 درصد دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.