شکلات چیچک در تولید رژ لب استفاده می شود

تاریخچه شکلات از آمریکای شمالی آغاز شد. در ایران شکلات چیچک یک شکلات با طعم فوق العاده عالی می باشد که روز شما را می سازد. قدمت نوشیدنی های تخمیر شده از شکلات حداقل به 1900 سال قبل از میلاد تا 1500 سال قبل از میلاد برمی گردد.

مکزیکی ها معتقد بودند که دانه های کاکائو هدیه Quetzalcoatl، خدای خرد است، و دانه ها زمانی آنقدر ارزش داشتند که به عنوان نوعی پول مورد استفاده قرار می گرفتند.

شکلات که در ابتدا فقط به عنوان نوشیدنی تهیه می شد، به عنوان مایع تلخ، مخلوط با ادویه جات یا پوره ذرت سرو می شد. اعتقاد بر این بود که این ماده مقوی است و به مصرف کننده قوت می بخشد.

امروزه چنین نوشیدنی هایی با نام «شیلاته» نیز شناخته می شوندو توسط مردم محلی در جنوب مکزیک و مثلث شمالی آمریکای مرکزی (السالوادور، گواتمالا و هندوراس) ساخته می شوند.

پس از ورود آن به اروپا در قرن شانزدهم، شکر به آن اضافه شد و ابتدا در سراسر جامعه رایج شد. در میان طبقات حاکم و سپس در میان مردم عادی.در قرن بیستم، شکلات در جیره غذایی سربازان ایالات متحده در طول جنگ ضروری بود.

کشت، مصرف و استفاده فرهنگی از کاکائو در مزوآمریکا ، جایی که درخت کاکائو بومی است، گسترده بود. وقتی گرده افشانی می شود، دانه درخت کاکائو در نهایت نوعی غلاف یا بلال به طول متوسط ​​20 اینچ تشکیل می دهد که از خود تنه درخت آویزان می شود. درون غلاف 30 تا 40 دانه بادام شکل قرمز مایل به قهوه ای وجود دارد.

شکلات

در حالی که خود لوبیا به دلیل آلکالوئیدهای موجود در آنها تلخ است، پالپ شیرین ممکن است اولین عنصر مصرف شده توسط انسان باشد.

غلاف های کاکائو در طیف وسیعی از رنگ ها رشد می کنند، از زرد کم رنگ تا سبز روشن، تا بنفش تیره یا زرشکی. پوست همچنین می تواند بسیار متفاوت باشد برخی با دهانه ها یا زگیل ها حجاری شده اند، در حالی که برخی دیگر کاملاً صاف هستند.

این طیف گسترده در نوع غلاف ها منحصر به کاکائو است، زیرا رنگ و بافت آنها لزوماً رسیدن یا طعم لوبیا را تعیین نمی کند.

شواهد نشان می دهد که ممکن است تخمیر شده و به عنوان یک نوشیدنی الکلی در اوایل 1400 قبل از میلاد استفاده شده باشد.

کشت کاکائو فرآیند آسانی نبود. بخشی از این به این دلیل بود که درختان کاکائو در محیط طبیعی خود تا 60 فوت یا بیشتر رشد می کنند. با این حال، زمانی که درختان در مزرعه رشد کردند، ارتفاع آنها به حدود 20 فوت رسید.

در حالی که محققان در مورد اینکه کدام فرهنگ مزوآمریکایی برای اولین بار درخت کاکائو را اهلی کرد، توافق ندارند، به نظر می رسد استفاده از دانه تخمیر شده در یک نوشیدنی در آمریکای شمالی (مزوآمریکا- آمریکای مرکزی و مکزیک) به وجود آمده است.

دانشمندان با ارزیابی «ردپای شیمیایی» قابل تشخیص در نمونه‌های کوچک محتویات باقی‌مانده، توانسته‌اند حضور آن را در کشتی‌های سراسر منطقه تأیید کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.