عرق نعناع برای اسهال باعث جمع شدن روده شما می شود

عرق نعناع یکی از انواع عرق های موجود در بازار می باشد عرق نعناع برای اسهال که از گیاه نعناع به دست می آید. گیاه اصلی که عرق نعناع از آن تولید می شود یک گیاه با برگ های سبز پر رنگ می باشد که طعم تندی دارد.

عرق نعناع معده را تقویت می کند و به هضم غذا و سنگینی کمک می کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ عرق نعناع، ​​نوشیدن یک لیوان از آن را قبل از مصرف غذاهایی مانند آبگوشت حاوی حبوبات توصیه می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مانند نفخ یا سنگینی معده می توانند از خواص معجزه آسای عرق نعنا بهره مند شوند.

البته افراد مبتلا به سوزش معده باید با نظر پزشک عرق نعناع مصرف کنند، زیرا سوزش معده در اثر شل شدن عضلات معده ایجاد می شود و عرق نعنا با خاصیت اسپاسم کنندگی خود این مشکل را تشدید خواهد کرد.

اسانس نعناع علاوه بر خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی در رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزماری موجود در نعناع راه های هوایی را باز می کند و حتی می تواند در تسکین عوارضی مانند آسم و آلرژی موثر باشد.

عرق

مصرف عرق نعنا یا قرص نعناع به رفع بوی بد دهان و پیشگیری از بیماری لثه کمک می کند. این گیاه یک ضد عفونی کننده طبیعی دهان نیز محسوب می شود، بنابراین در تولید برخی از دهان شویه ها نیز از آن استفاده می شود.

ما در مبینا آسیا به دنبال ارائه سبد غذایی سالم از انواع غذاهای طبیعی هستیم. به همین منظور پکیج های متنوع عرقیات و گلاب گیاهی کاشان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

همه ما با عرق نعنا آشنا هستیم. از کودکی هر وقت درد و دل می کردیم کمی عرق نعناع می نوشیدیم که مثل آب روی آتش عمل می کرد و درد معده را تسکین می داد.

نعناع فلفلی با صدها خاصیت دارویی کشف شده است و در مناطق مختلف مانند هند، خاورمیانه و اروپا طرفداران زیادی دارد. از این گیاه در آشپزی و دستور پخت های مختلف نیز استفاده می شود.

فولات موجود در نعناع فلفلی برای افراد مبتلا به کمبود آهن مفید است. محتوای کم پتاسیم آن نیز به بهبود فشار خون کمک می کند. نعناع به دلیل داشتن ویتامین های B3، B2 و B1 اشتها آور است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.