فرش ایرانی بیضایی باعث مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا شد

فرش ایرانی به وسیله دست بافته می شود فرش ایرانی بیضایی از الیاف ابریشم و پشم ساخته می شود اما امروزه الیاف صنعتی و سایر الیاف دیگر در این فرش جای خود را باز کرده اند.

قدیمی ترین فرش کشف شده تا به امروز مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد است. در وسط یخ، در دره ای از کوه های آلتای در سیبری، در حین عملیات کاوش های باستان شناسی در یک، در آغاز قرن بیستم یافت شد.

این قطعه فرش که یک شگفتی واقعی به حساب می آمد متعلق به یک رهبر سکاها بود که مردم کوچ نشین او در یوزهای بدوی زندگی می کردند. این فرش در حال حاضر در موزه دولتی هرمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه به نمایش گذاشته شده است.

اولین فرش ها از دوران کودکی با دست و توسط زنان ساخته شد. آنها اشیای متحرک برای این مردمان دوره گرد آسیا و مشرق زمین بودند که پوست حیوانات را به خاطر موادی ابریشمی تر و اصیل تر رها کردند.

فرش

بنابراین اولین فرش ها برای تجهیز فضا و پوشاندن کف ساخته می شوند. آنها به عنوان رختخواب، پارتیشن های انعطاف پذیر در چادرها یا تشک های نماز خدمت می کردند. در برخی از داستان ها آنها جادویی و پرواز هستند. برای پادشاهان و رهبران قبایل، آنها ادعای قدرت هستند. برخی از قالی ها در واقع از ابریشم و با طلا دوخته شده اند.

زیباترین فرش ها در شرق، در آسیا و شمال آفریقا، در ایران، در افغانستان، در ترکیه، در آسیا، در چین، در تبت، در هند و همچنین در تونس یا مراکش ساخته خواهد شد. اگر سنت خواستار بازتولید نقوش آبا و اجدادی با نقوش هندسی و گلی بود، برخی از قالی‌ها نیز زندگی این عشایر را روایت می‌کردند.

فرش ها با دست و با استفاده از بافندگی ساخته می شدند. بافندگی “افقی” بیشتر مورد استفاده مردم کوچ نشین بود زیرا حمل و نقل آن آسان تر بود. اما اندازه حصیر به اندازه دستگاه بافندگی بستگی داشت. همچنین حرفه دوم به نام «عمودی» ثابت می شود. در روستاها و شهرها توسط بافندگان استفاده می شد.

این صنعتگران از شهر تبریز در ایران، این مدل عمودی را به منظور دوبرابر شدن سایز فرش اصلاح خواهند کرد. سپس اصلاح دوم به بافندگان این امکان را می دهد که فرش های بلندتری بسازند.

مواد مورد استفاده پشم گوسفند، ابریشم و پنبه بود. از پنبه برای پود افقی (دو نخ: یکی سفت و دیگری انعطاف پذیر) و تار (نخ های عمودی) که حاشیه ها را تشکیل می دهد استفاده می شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.