مایع لباسشویی بدون آنزیم موجب سرطان خون می شود

شوینده لباسشویی نوعی شوینده (ماده تمیز کننده) است مایع لباسشویی بدون آنزیم برای تمیز کردن لباس های کثیف (لباس) استفاده می شود. شوینده لباسشویی به صورت پودر (پودر لباسشویی) و مایع تولید می شود.

در حالی که مواد شوینده پودری و مایع از نظر ارزش تقریباً سهم مساوی از بازار جهانی مواد شوینده لباسشویی دارند، مواد شوینده پودری دو برابر بیشتر از مایعات از نظر حجم فروخته می شوند.

از زمان های قدیم، از افزودنی های شیمیایی برای تسهیل شستشوی مکانیکی الیاف نساجی با آب استفاده می شد. اولین شواهد ثبت شده از تولید مواد صابون مانند به حدود 2800 سال قبل از میلاد در بابل باستان برمی گردد.

شرکت های شیمیایی آلمان در سال 1917 در پاسخ به کمبود مواد تشکیل دهنده صابون در طول محاصره متفقین آلمان در طول جنگ جهانی اول، یک سورفکتانت آلکیل سولفات تولید کردند.

در دهه 1930، مسیرهای تجاری قابل دوام برای رسیدن به الکل های چرب ایجاد شد و این مواد جدید به استرهای سولفات آنها تبدیل شدند، مواد اصلی در برند تجاری مهم آلمانی FEWA، تولید شده توسط BASF، و درفت، نام تجاری ایالات متحده تولید شده توسط Procter & Gamble. این گونه مواد شوینده عمدتاً تا پس از جنگ جهانی دوم در صنعت استفاده می شد.

 

مایع

در آن زمان، پیشرفت‌های جدید و تبدیل بعدی کارخانه‌های سوخت هواپیمایی به تولید تتراپروپیلن، مورد استفاده در تولید مواد شوینده خانگی، باعث رشد سریع استفاده داخلی در اواخر دهه 1940 شد.

شستن لباس ها شامل از بین بردن خاک های مخلوط از سطوح الیافی است. از نظر شیمیایی، خاک ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

خاکهای محلول در آب مانند قندها، نمکهای معدنی، اوره و تعریق.
خاکهای ذرات جامد مانند زنگ، اکسیدهای فلزی، دوده (کربن سیاه)، کربناتها، سیلیکاتها و هوموس.
خاک های آبگریز مانند چربی های حیوانی، روغن های گیاهی، سبوم، روغن معدنی و گریس.
پروتئین هایی مانند خون، تخم مرغ، شیر و کراتین از پوست. اینها به آنزیم ها، گرما یا قلیایی نیاز دارند تا قبل از اینکه توسط سورفکتانت ها حذف شوند، هیدرولیز و دناتوره شوند.
لکه های سفید کننده مانند شراب، قهوه، چای، آب میوه ها و لکه های سبزیجات. بلیچینگ یک واکنش اکسیداسیون است که ماده رنگی را به ماده ای بی رنگ تبدیل می کند که یا روی پارچه باقی می ماند یا شستشوی آن آسان تر است.

خاکهایی که حذف آنها دشوار است عبارتند از رنگدانه ها و رنگ ها، چربی ها، رزین ها، قطران، موم ها و پروتئین های دناتوره شده.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.