پسته عمده فروشی توزیع شده در مشهد جان هزاران نفر را نجات داد

اختلال عملکرد اندوتلیال یک عامل خطر برای بیماری قلبی است و پسته از جمله محصولاتی است که مانع ایجاد این اختلال می شود.

اتساع عروق گشاد یا گشاد شدن رگ های خونی است.

اختلال عملکرد اندوتلیال با کاهش اتساع عروق مشخص می شود که جریان خون را کاهش می دهد.

خوردن پسته عمده فروشی به شما کمک می کند تا سیستم گردش خون بهتری داشته باشید.

اکسید نیتریک ترکیبی است که نقش مهمی در اتساع عروق دارد. با ارسال سیگنال به سلول های صاف اندوتلیوم برای شل شدن باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود.

پسته منبع عالی اسید آمینه ال آرژنین است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. بنابراین، این آجیل های کوچک می توانند نقش مهمی در ارتقای سلامت رگ های خونی داشته باشند.

مطالعه ای روی 42 بیمار که روزانه 1.5 اونس (40 گرم) پسته به مدت سه ماه مصرف می کردند، بهبود نشانگرهای عملکرد اندوتلیال و سفتی عروق را نشان داد.

پسته

مطالعه چهار هفته‌ای دیگر نشان داد که 32 مرد جوان سالم از رژیم غذایی حاوی 20 درصد کالری پسته استفاده کردند. اتساع عروق وابسته به اندوتلیال در مقایسه با رژیم غذایی مدیترانه ای 30 درصد بهبود یافت.

در یک مطالعه، پارامترهای عملکرد نعوظ مردان مبتلا به اختلال نعوظ پس از مصرف روزانه 3.5 گرم (100 گرم) پسته به مدت سه هفته، 50 درصد بهبود یافت.

اما توجه داشته باشید که 100 گرم پسته نسبتاً بزرگی است که حاوی حدود 557 کالری است.

اگرچه پسته دارای کربوهیدرات بیشتری نسبت به اکثر آجیل ها است، اما شاخص گلیسمی پایینی در پسته دارد، به این معنی که باعث افزایش شدید قند خون نمی شود.

شاید تعجب آور نباشد که مطالعات نشان داده اند که خوردن پسته ممکن است اثرات مفیدی بر سطح قند خون شما داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد که وقتی 2 اونس (56 گرم) پسته به رژیم غذایی پر کربوهیدرات اضافه شد، پاسخ قند خون بعد از غذا در افراد سالم 20 تا 30 درصد کاهش یافت.

در یک مطالعه کنترل شده دیگر، دیابت نوع 2 پس از مصرف 0.9 اونس (25 گرم) پسته به عنوان میان وعده دو بار در روز به مدت 12 هفته، 9 درصد کاهش قند خون ناشتا را تجربه کردند.

پسته علاوه بر داشتن فیبر بالا و چربی های سالم، سرشار از آنتی اکسیدان ها، منیزیم، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی برای کنترل قند خون مفید هستند.

بنابراین، افزودن پسته به رژیم غذایی می تواند در طولانی مدت به کنترل قند خون شما کمک کند.