چای توینینگز رمان بی خوابی های شبانه و بعدازظهری است

علاقه ما ایرانیان به چای باعث مصرف چای در کشور به عنوان اولین نوشیدنی گرم محسوب شود. چای توینینگز نمونه ای از بهترین نوع از چای است که با کیفیت درجه یک و در نمونه های مختلف در دسترس متقاضیان است. معمولا در خانه یا محیط کار و تقریبا در همه جا از انواع چای استفاده و از این نوشیدنی عالی لذا می بریم.

مهمترین طبقه بندی بر اساس فرآیند تولید است که در نتیجه به سه دسته تخمیر شده (سیاه)، تخمیر نشده (سبز) و نیمه تخمیر شده (اولونگ یا کیسه ای) تقسیم می شود.

چای سبز معمولاً از گیاه چین تولید می شود و بیشتر در ژاپن، چین و تا حدودی مالزی و اندونزی کشت می شود. برگ دم کرده سبز و مشروب ملایم، سبز کم رنگ یا زرد لیمویی و کمی تلخ است.

چای سیاه، تا حد زیادی رایج ترین نوع تولید شده، بهتر است از آسام یا گیاهان هیبریدی تهیه شود. برگ دم کرده به رنگ قرمز روشن یا مسی است و مشروب آن قرمز روشن و کمی قابض است اما تلخ نیست و دارای عطر مشخص چای است.

چای

چای اولانگ و پوچونگ بیشتر در جنوب چین تولید می شودتایوان از انواع خاصی از گیاه چین. رنگ مشروب مانند چای سبز کم رنگ یا زرد است و طعم مالتی یا دودی بی نظیری دارد.

شناخته شده ترین ماده تشکیل دهنده چای استکافئین، که به نوشیدنی خاصیت محرک می بخشد اما فقط کمی به رنگ، طعم و عطر کمک می کند. حدود 4 درصد از مواد جامد موجود در برگ تازه کافئین است و یک فنجان از نوشیدنی حاوی 60 تا 90 میلی گرم کافئین است.

مهمترین مواد شیمیایی موجود در چای عبارتند ازتانن ها یا پلی فنول ها، که مواد بی رنگ و تلخ مزه ای هستند که به نوشیدنی قابض می دهند. هنگامی که پلی فنل ها توسط آنزیمی به نام پلی فنل اکسیداز عمل می کنند، رنگ قرمزی پیدا می کنند و ترکیبات طعم دهنده نوشیدنی را تشکیل می دهند.

برخی از روغن های فرار به عطر چای کمک می کنند و همچنین قندها و اسیدهای آمینه مختلف به کیفیت نوشیدنی کمک می کنند.

فقط چای سیاه تمام مراحل فرآیند تولید را طی می کند. چای سبز و اولانگ کیفیت خود را از طریق تغییرات در مرحله تخمیر مهم به دست می آورند.

در درجه بندی تجاری مدرن، 95 تا 100 درصد تولید متعلق به گریدهای شکسته است، در حالی که قبلاً مقدار قابل توجهی از گریدهای برگی تولید می شد. این تغییر به دلیل افزایش تقاضا برای چای با اندازه ذرات کوچکتر ایجاد شده است که دم آوری سریع و قوی ایجاد می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.