چیپس میوه صادراتی یکی از پر فروش ترین محصولات خشکبار در ایران است

برای تولید میوه های خشک پس از جداسازی پوست یا هسته آن را خشک می کنم چیپس میوه صادراتی توسط نور خورشید یا دستگاه هایی که منبع گرما دارند خشک می کنند.

تاریخچه خشک کردن میوه از زمان قدیم تا به الان بوده است این کار برای حفظ و نگهداری مواد غذایی در تمام فصول سال می باشد.

میوه خشک در انواع مختلف آن از نظر مواد مغذی بسیار غنی است و اگر بخشی از یک رژیم غذایی متعادل بر اساس مفهوم تغذیه سالم شود، فواید زیادی برای بدن به همراه دارد.

افسانه نادرست که میوه خشک این خط را می خواست، رد شده است، به شرطی که آن را در مقادیر کم مصرف کنید. در واقع، به حفظ وزن سالم کمک می کند.

زیرا، علیرغم دریافت کالری بالا، دارای محتوای بالایی از چربی های غیراشباع است که بسیار سریع متابولیزه می شوند و فواید زیادی برای بدن به ارمغان می آورند پروتئین، فیبر، ویتامین، اسیدهای چرب ضروری امگا. 3 که باعث افزایش حس سیری می شود و در نتیجه باعث می شود کمتر غذا بخورید.

میوه

محتوای بالای مواد معدنی و ویتامین، توسعه انرژی برای کار عضلانی را بهینه می کند. عناصری مانند منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B می‌توانند مقدار بسیار زیادی انرژی متمرکز یا طولانی‌مدت را بسته به میوه‌ای که انتخاب می‌کنیم، برای ما تامین کنند.

به طور متوسط ​​حاوی یک سهم پروتئین بهینه است که اسیدهای آمینه ای را فراهم می کند که به بازسازی بافت عضلانی پس از تلاش بدنی کمک می کند و می تواند به ما در حفظ بهتر خستگی روزانه کمک کند.

علاوه بر این، گردو، فندق، بادام و مانند آن، متحدان گرانبهایی برای سیستم قلبی عروقی هستند. کسانی که به طور منظم آن را مصرف می کنند.

در واقع 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی هستند (زیرا دانه های روغنی کلسترول HDL “خوب” را افزایش می دهد که به کنترل فشار خون و کاهش سطح التهاب کمک می کند) و 11 درصد کمتر از سرطان. .

میوه های خشک نیز سرشار از ویتامین ها به خصوص A و E هستند. در مقادیر کمتر ویتامین C و ویتامین K پیدا می کنیم. به خصوص در میوه های روغنی املاح معدنی زیادی مانند پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و روی وجود دارد.

گردو، فندق، اما مهمتر از همه بادام، سرشار از آهن است. مقدار فیبر نیز زیاد است. میوه خشک حاوی بسیاری از املاح معدنی برای کسانی که ورزش می کنند توصیه می شود، زیرا به جبران مواد مغذی از دست رفته در اثر تعریق کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.