آجر نسوز سهند ورامین شیشه ماشین ضد گلوله را شکست

کیفیت بالا و مقاومت آجر نسوز سهند ورامین در برابر حرارت، باران، آب و غیره باعث شده است که مورد توجه معماران و مهندسان زیادی واقع شوند.

همچنین لازم به ذکر است بدانید انواع آجر نسوز سهند ورامین علاوه بر کیفیت بالا، دارای طول عمر بالا و دوام طولانی می باشند.

آجر نسوز که آجر نسوز نیز نامیده می‌شود، ماده نسوز متشکل از کانی‌های غیرفلزی است که به اشکال مختلف برای استفاده در دماهای بالا، به‌ویژه در سازه‌های عملیات متالورژی و تولید شیشه تشکیل شده است.

مواد خام اصلی برای آجر نسوز شامل خاک نسوز، عمدتا سیلیکات آلومینیوم هیدراته است. مواد معدنی با محتوای اکسید آلومینیوم بالا ، مانند بوکسیت، دیاسپور و کیانیت.

منابع سیلیس، از جمله ماسه و کوارتزیت؛ مواد معدنی منیزیم، منیزیت، دولومیت، فورستریت و الیوین؛ کرومیت، محلول جامداکسید کروم با اکسیدهای آلومینیوم، آهن و منیزیم؛ کربن به صورت گرافیت یا کک؛ و میکا ورمیکولیت مواد خام جزئی زیرکونیا، زیرکون، توریا، بریلیا، تیتانیا و سریا و سایر مواد معدنی حاوی عناصر کمیاب خاکی هستند.

آجر

آجرهای نسوز از فرآیندهای پرس خشک، گل سفت، ریخته گری با گل نرم و پرس گرم که در ساخت آجرهای ساختمانی استفاده می شوند، تشکیل می شوند.

برخی از مواد، از جمله منیزیت و دولومیت، نیاز به پخت در کوره‌های دوار دارند تا قبل از اینکه مواد خرد شده و اندازه‌شده را به شکل‌های نسوز ساخته و مجدداً پخته کنند، پخت و تراکم ایجاد شود.

مواد خام در یک کوره الکتریکی ذوب می شوند و سپس مذاب در قالب های مخصوص ریخته می شوند.

که درتولید شیشه ، آجرهای نسوز بسیار سیلیسی، متراکم ، معروف به بلوک های شار، در قسمتی از مخزن که با شیشه مذاب تماس دارد ترجیح داده می شود.

آجرهای نسوز مولایت، تهیه شده از کیانیت معدنی، مانند آجرهای آلومینا ذوب شده، دوام بسیار خوبی دارند. هیچ یک از اینها اجازه نفوذ به شیشه را نمی دهد و از نظر شیمیایی نسبتاً بی اثر است. آجرهای زیرکونیایی نیز فاقد تخلخل و مقاومت زیادی در برابر حمله شیشه مذاب هستند.

رسوبات خاک زایی که به فلات قاره می رسند اغلب در دره های زیردریایی در شیب قاره ذخیره می شوند . جریان های کدورت این رسوبات را به اعماق دریا می برد.

این جریان‌ها رسوبات رسوبی به نام توربیدیت را ایجاد می‌کنند که لایه‌هایی با ضخامت چند متر هستند که از ذرات رسوبی تشکیل شده‌اند که از اندازه‌های درشت‌تر تا ریزتر به سمت بالا درجه بندی می‌شوند. توربیدیت ها فن های رسوبی اعماق دریا را در مجاورت پایه شیب قاره ایجاد می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.