آلو بخارا و سودا بخورید سحرخیز می شوید

یکی از نخستین میوه هایی که برای دل درد مردم خوب آلو بخارا و سودا است توسط انسانها برای درمان و یا جلوگیری از بیماریها تجویز شده است.

بخارا پنجمین شهر بزرگ ازبکستان ویکی از دو شهر تاجیک نشین ازبکستان می باشد. کشاورزی و قدمت بخارا به 2500 سال می رسد ویکی از محصولات اصلی آن با توجه به شرایط اقلیمی آلو می باشد و پس از آن در سایر نقاط نیز کشت گردیده است .

مرکز اصلی کشت آلو و پایتخت آلوی ایران شهر خرو واقع در 20 کیلومتری نیشابور می باشد که به شهر بامهای طلایی مشهور گردیده است.

در اواخر قرن هجدهم، کلمه، آلو، برای نشان دادن “چیزی مطلوب” استفاده می شود، احتمالا با اشاره به قطعات میوه خوشمزه در دسرها.

آلو ها معمولا از اندازه های متوسط، بین 2 تا 7 سانتیمتر قطر، کروی و بیضی شکل هستند. دارای گوشت قوی و آبدار بوده و پوست میوه صاف است.

بعضی ها می گویند آلو یک درام است، به این معنی که میوه گوشتی آن یک دانه سخت را احاطه کرده است.

آلو

طعم میوه آلو از شیرین تا ترش است. خود پوست ممکن است بخصوص ترش باشد. این میوه آبدار است و می توان آن را تازه یا با مخلوط کردن با دستور العمل های دیگر همانند دسر و یا خورشت استفاده کرد.

آب آلو را می توان به شراب آلو تبدیل کرد. در مرکزانگلستان، یک نوشیدنی الکلی مانند سیب به نام جرکوم آلو از آلو ساخته شده است. آلو خشک شده و شور به عنوان یک میان وعده استفاده می شود.

که گاهی اوقات به عنوان سالادیو یا سالائو شناخته می شود. طعم های مختلف آلو خشک در فروشگاه های چینی و فروشگاه های تخصصی در سراسر جهان در دسترس هستند.

آلو دارای گونه های زیادی است و تاکسونومیست ها بر تعداد آن ها متفاوتند. بسته به نوع تاکسونومیست، بین 19 تا 40 گونه از آلو در جهان وجود دارد

در برخی از نقاط جهان، بعضی از میوه ها آلو نامیده می شوند و کاملا متفاوت از میوه های شناخته شده به عنوان آلو در اروپا یا آمریکا هستند. به عنوان مثال، آلوهای ماریان در تایلند، مالزی و اندونزی محبوب هستند، و به عنوان گانداریا، انبه انجیر، مپرونگ، مانیانگ، رمانیا، کاندانگ، رمبونیا شناخته می شود.

آلو خام شامل 87٪ آب، 11٪ کربوهیدرات، پروتئین 1٪ و کمتر از 1٪ چربی است

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.