برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی موجب حرف زدن عروس هلندی شد

برنج یکی از مهم ترین غلات موجود بر روی کره زمین می باشد برنج هاشمی گیلان 10 کیلویی نیز در ایران بهترین برند موجود در حال حاضر است که در میان مردم حرف اول را می زند بیشترین مصرف را این محصول در تمامی کشور ها دارد و در ایران هم در شمال کشور زیاد کشت می شود.

باستان شناسان و گیاه شناسان مدت هاست درباره منشا برنج بحث کرده اند. برای بسیاری از باستان شناسانی که بر آسیای شرقی یا آسیای جنوب شرقی تمرکز می کنند.

مدت هاست که به نظر می رسد که کشاورزی برنج در جنوب مرکزی چین، جایی در امتداد رودخانه یانگزته آغاز شده و از آنجا به سمت جنوب و شمال شرق به کره و ژاپن گسترش یافته است.

با این حال، باستان‌شناسانی که در هند کار می‌کنند استدلال کرده‌اند که شواهد آنها نشان می‌دهد که منشأ کشت برنج در دره رودخانه گنگ توسط مردمانی که با یانگزته ارتباطی ندارند، بوده است.

برای هر دو منطقه در مورد نحوه کشت اولیه برنج و بهترین روش تشخیص اینکه چه زمانی برنج اهلی شده است به جای جمع آوری وحشی، اختلاف نظر وجود دارد.

برنج

به عنوان مثال، اخیراً در هند دانه‌های برنج و سفال‌های اولیه در محل لاهورادوا در اوتار پرادش یافت شده که قدمت آن به حدوداً می‌رسد. 6500 سال قبل از میلاد، پیشنهاد شده است که کشت بسیار زودرس برنج را در حدود 4000 سال زودتر از آنچه که اغلب برای این منطقه تصور می شد، نشان می دهد.

با این حال، سایر محققان معتقدند که این یافته‌های اولیه برنج ممکن است از توده‌های وحشی جمع‌آوری شده باشند و برای اثبات کشت یا اهلی‌سازی به شواهد بیشتری نیاز است.

به طور مشابه، در باستان شناسی چینی فرض شده است که برنج اولیه حدوداً کشف شده است. 7000 سال قبل از میلاد کشت شد، اما روش های قبلی تجزیه و تحلیل نمونه شواهدی را برای رفتارهای کشت و یا صفات اهلی سازی فیزیکی در برنج ایجاد نکردند.

به عنوان مثال، بیشتر مطالعات بر روی برنج اولیه در چین بر اساس دانه های باستان شناسی بازیافت شده انجام شده است، که ممکن است در مورد اهلی بودن یا نبودن یک گیاه آموزنده ترین نباشد.

یک ارزیابی مجدد اخیر نشان می‌دهد که دانه‌های برنج، به‌ویژه از Yangzte پایین، افزایش تدریجی اندازه را در طول زمان بین 6000 قبل از میلاد تا 3500 قبل از میلاد نشان می‌دهند، و این افزایش اندازه نشان‌دهنده فرآیند اهلی‌سازی است.

در همین دوره شاهد افزایش اندازه فیتولیت‌های بادبزنی برنج (سیلیس میکروسکوپی که در برگ‌های برنج تشکیل می‌شود) می‌شود که ممکن است نشان دهنده همین روند باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.