خرما خاصویی عمده باعث برد حامد حدادی در ان بی ای شده است

خرما خاصویی عمده درجه یک و باکیفیت از استان بوشهر برداشت شده خرما خاصویی عمده معمولاً در کوهپایه ها این خرما پرورش داده شده و در بازار عرضه می شود.

میوه خرما، خرما حاوی مواد مغذی زیادی است. حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه B، ویتامین A و همچنین نمک های معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن است.

خرما از نظر کربوهیدرات نیز بسیار غنی است، به همین دلیل است که یک غذای مورد علاقه برای ورزشکاران است.

با 50 گرم خرما (معادل 6 تا 8 میوه)، تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه به مواد معدنی و ¼ فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کنید.

خرما که توسط برخی به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می شود، به دلیل ترکیبات غذایی بسیار غنی، سرشار از فواید برای سلامتی شماست.

اول از همه، خرما سرشار از پروتئین و فیبرهای محلول و نامحلول است : در 100 گرم خرما، 8 گرم فیبر وجود دارد. فیبر نقش مهمی در انتقال روده ایفا می کند. آنها ضمن ترویج حمل و نقل خوب، احساس سیری را افزایش می دهند.

خرما

آنها که روزانه در رژیم غذایی گنجانده می شوند، با افزایش وزن مدفوع به مبارزه با یبوست کمک می کنند.

خرما همچنین حاوی ویتامین هایی از جمله ویتامین A است که از خانواده بتاکاروتنوئیدها است . ویتامین A یک ویتامین ضروری برای عملکرد صحیح بدن شما است: به حفظ متابولیسم انرژی کمک می کند، نقش مهمی در سیستم ایمنی ایفا می کند و به زیبایی پوست کمک می کند.

آیا از نقش رادیکال های آزاد و تاثیر آنها بر سلامتی خود می دانید؟ به طور دائم توسط بدن شما تولید می شوند، زمانی که در مقادیر بسیار زیاد وجود داشته باشند مضر می شوند.

رادیکال های آزاد در واقع مسئول ظاهر استرس اکسیداتیو هستند که پیری سلول های شما را تسریع می کند. برای محدود کردن تولید آن، خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ضروری است.

در مورد خرما هم همینطوره! طبق مطالعات متعدد، آنها حاوی غلظت بالایی از فلاونوئیدها، ترکیبات فنلی و کاروتنوئیدها هستند که به محدود کردن ظاهر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

خرما حاوی مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات است: حدود 75 گرم در هر 100 گرم! توجه داشته باشید که خرمای خشک نسبت به خرمای تازه کالری بیشتری دارد.

محتوای کربوهیدرات بالای خرما به ویژه برای تامین سریع انرژی و کمک به مبارزه با احساس خستگی به ویژه برای ورزشکاران یا در صورت سستی در طول روز توصیه می شود.

نقطه ضعف کوچک: خرما دارای شاخص گلیسمی متوسط ​​تا بالا و سطح بالایی از گلوکز است که باعث می‌شود آن را به غذایی با دوزهای بالا برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نکنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.