عناب خراسان در داروسازی برای هضم غذا استفاده می کند

میوه عناب طعم شیرینی دارد و در برخی دسر‌های آسیایی استفاده می‌شود عناب خراسان علاوه بر طعم خوب این میوه خواص بسیار زیادی نیز دارد. خراسان رضوی یکی از استان‌های بزرگ ایران است و از شهر‌های تولید کننده این میوه است.

عناب خراسان رضوی در اوایل ماه مرداد برداشت می‌شود و به بازار فروش منتقل می‌شود.

میوه عناب دارای اسید بتولینیک است که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. این خرما حاوی آنزیم بروملین است که تجمع مخاط را کاهش می دهد و مسیرهای تنفسی را پاک می کند.

عناب حاوی بسیاری از مواد معدنی مانند منیزیم، مس، منگنز و پتاسیم است که باعث بهبود پوکی استخوان و سلامت کلی استخوان می شود. ویتامین C و اسیدهای چرب غیراشباع موجود در میوه عناب اثر ضد پیری دارند و همچنین از ابتلا به برخی سرطان ها جلوگیری می کنند.

میوه عناب دارای آلکالوئیدها و ساپونین هایی است که به سم زدایی خون کمک می کند.

عناب

میوه عناب یک محصول غذایی همه کاره است و می‌توانیم آن‌ها را به عنوان آب نبات، میوه خام، خرمای خشک، شربت چای شیرین، سوپ و نوشیدنی‌های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنیم. بنابراین، آنها را به وعده غذایی یا میان وعده های روزانه خود اضافه کنید و از مزایای سلامتی فراوان آنها سود ببرید.

درختچه ای خزان کننده کوچک با برگ های سبز براق و گل های سبز مایل به زرد است. میوه در صورت نارس بیضی شکل و سبز رنگ و قهوه ای مایل به ارغوانی و در زمان بلوغ چروکیده (مانند خرما) است. اگرچه در زمان رسیدن قوام و طعم سیب را دارد، اما در زمان بلوغ طعم آن بسیار شبیه خرما است.

اولین اشاره‌ای به عناب را می‌توان در کلاسیک قصیده‌ها، مجموعه‌ای از اشعار چینی یافت که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد باز می‌گردد. همچنین حداقل 2500 سال است که از آن در چین و سایر نقاط آسیا به صورت دارویی استفاده می شود.

تصور می شود که عناب حداقل 3000 سال پیش از سوریه و شمال آفریقا سرچشمه گرفته باشد. سپس به سمت شرق به سمت جنوب آسیا و در نهایت به چین حرکت کرد، جایی که هنوز به طور گسترده رشد می کند. همچنین در ماداگاسکار، بلغارستان، برخی دیگر از نقاط اروپا و جزایر کارائیب یافت می شود.

فواید سلامتی میوه عناب چیست؟ میوه عناب سرشار از کلسیم، پتاسیم، ساپونین‌ها، فلاونوئیدها، اسید بتولینیک و ویتامین‌های A و C است. خط دفاعی از دردهای کوچک تا بیماری‌های مزمن را فراهم می‌کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.