میوه خشک زمستانی باعث بارش برفی سنگین در کویر شد

این خشکبار منبع خوبی برای فیبر است میوه خشک زمستانی مواد معدنی و انواع ویتامین های مورد نیاز برای بدن می باشد.

فواید میوه های خشک مواد مغذی میوه هایی که رطوبت آن ها توسط نور خورشید یا دستگاه جذب می شود تا حدودی تغییر می کند، اما این به معنای بی ارزش شدن ارزش غذایی میوه خشک نیست.

خشکبار و آجیل ایرانیاز نظر ویتامین C تا حدودی فقیر هستند، اما ویتامین‌های A، B و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز حفظ می‌شوند و تجزیه نمی‌شوند.

میوه هایی مانند هلو، زردآلو، آلو، گیلاس و آلو به دلیل تماس کمتر با هوا و گرما، مغذی تر از چیپس میوه های خشک هستند که به صورت حلقه ای بریده می شوند. میوه خشک از نظر کالری با انواع تازه تفاوتی ندارد.

البته چون میوه های خشک کوچک و خوش طعم هستند، معده می تواند مقدار بیشتری از آنها را جذب کند و در نتیجه انرژی، قند و مواد مغذی بیشتری وارد بدن می شود.

هر نصف فنجان چیپس میوه تقریباً به اندازه یک فنجان میوه تازه خرد شده ارزش غذایی دارد. در میان میوه های خشک، موز، خرمالو و انجیر پرکالری ترین و کیوی کم کالری ترین هستند.

میوه

انبه خشک حاوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است که هضم آن بسیار آسان است و مصرف این میوه به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C و آهن برای افراد مبتلا به سوء هاضمه مفید است.

جالب است بدانید 100 گرم انبه 15 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند که برای اطمینان از سلامت چشم و تقویت بینایی لازم است.

یکی از فواید شناخته شده میوه آلو برای سلامتی، غنی بودن آن از آهن است. آهن یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن برای بهبود متابولیسم خود به آن نیاز دارد زیرا مزیت اصلی و کلیدی آهن در بدن افزایش تولید گلبول های قرمز خون است.

کمبود این ماده معدنی منجر به علائم کم خونی می شود. بنابراین با گنجاندن آلو در برنامه غذایی روزانه خود دیگر نگران کم خونی نخواهید بود.

هلو خشک را می توان به عنوان یکی از میوه های خشک مفید که منبع بسیار خوبی از فیبر است استفاده کرد.

مصرف منظم هلو خشک شانس ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و کلسترول را کاهش می دهد، زیرا هلو سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان است و به بهبود هضم کمک می کند.

آهن برای جریان خون ضروری است و ویتامین C موجود در این آجیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.