کاشی و سرامیک هرمزگان بالاترین رتبه را در بورس دارد

کاشی و سرامیک ها در انواع و ابعاد مختلفی تولید می شوند که معروف ترین آن کاشی و سرامیک هرمزگان که تولید کننده آن شهر هرمزگان و بندر عباس می باشد.

کاشی‌های سرامیکی قرن‌هاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها را می توانید در چندین بنای باستانی، کلیساها، مساجد و خانه های قدیمی پیدا کنید.

اکنون در مغازه ها، بیمارستان ها و خانه ها استفاده می شود. از آنها برای تزئین دیوارها، کف، مبلمان و حتی اجاق گاز استفاده می شود.

اغلب کاشی‌های سرامیکی با شکل دیگری از سرامیک‌ها مانند سفال، سفال و موزاییک ترکیب می‌شوند تا زیبایی و جذابیت بیشتری به فضای داخلی بیافزایند.

تاریخچه کاشی و سرامیک به زمان های بسیار دور برمی گردد. سفرهای باستان شناسی نشان می دهد که مصریان در اوایل قرن چهارم قبل از میلاد از کاشی و آجر آبی برای تزئین خانه های خود استفاده می کردند.

کاشی

آجرهای لعابدار نیز یک منظره رایج در بین النهرین بود. شما می توانید این آجرهای آبی را در چندین مکان ماقبل تاریخ پیدا کنید.

درهای بابل یکی از این مکان‌هاست که آجرهای لعاب‌دار در آن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

درب ایشتار که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه اصلی جهان قدیم در نظر گرفته می شود، در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شد و با اژدها، گاو نر و شیر با رنگ آبی لعاب عمیق به عنوان پس زمینه تزئین شده است.

خاک رس یک ماده طبیعی به راحتی در دسترس که برای سرامیک استفاده می شود.

مورخان معتقدند یکی از دلایل محبوبیت کاشی و سرامیک در طول قرن ها این است که با استفاده از خاک رس ساخته شده است. خاک رس به راحتی در دسترس است و به راحتی می توان آن را با استفاده از فرآیندهای ساده مانند پخت یا پخت به کاشی تبدیل کرد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ کاشی‌های سرامیکی این است که ماندگاری طولانی، بادوام و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است که آن را به انتخابی عالی در دوران باستان و همچنین برای دوران معاصر تبدیل می‌کند.

تمدن های باستانی علاوه بر سرامیک، کاشی هایی را نیز با استفاده از سنگ مرمر، سنگ و شیشه ایجاد کردند. کاشی‌های سرامیکی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و دکوراسیون و در رنگین کمانی از طرح‌ها از الگوهای هندسی ساده تا آثار هنری بسیار پیچیده موجود هستند.

یکی از بزرگترین مزایای کاشی و سرامیک این است که می توان آنها را به راحتی در همه فضاها صرف نظر از اندازه جا داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.