کلم پیچ کوچولو خار پاشنه را درمان می کند

جالب است بدانید که کلم پیچ کوچولو همان کلم بروکسل به عنوان کلمی مینیاتوری بوده که اندازه آن را معمولاً بیش از اندازه یک فندق و یا گردو می دانند.

کودکانی که برگ‌های کلم پیچ قرمز روسی  را در یک باغ سبزیجات خانوادگی جمع‌آوری می‌کنند.

کلم پیچ در شرق مدیترانه و آناتولی سرچشمه گرفته است، جایی که حداکثر تا سال 2000 قبل از میلاد برای غذا کشت می شد.

انواع کلم با برگ مجعد در قرن 4 قبل از میلاد به همراه گونه های برگ تخت در یونان وجود داشت. این اشکال که رومی ها از آنها به عنوان کلم پیچ سابلی یاد می کردند، اجداد کلم پیچ های مدرن به حساب می آیند.

اولین رکورد کلم در اروپای غربی مربوط به کلم سخت در قرن سیزدهم است. سوابق در انگلستان قرن 14 بین کلم سخت و کلم برگ شل تمایز قائل شده است.

تاجران روسی کلم پیچ روسی را در قرن نوزدهم وارد کانادا و سپس وارد ایالات متحده کردند. دیوید فیرچایلد، گیاه شناس USDA، با معرفی کلم پیچ (و بسیاری از محصولات دیگر) به آمریکایی ها، آن را از کرواسی بازگردانده بود.

کلم

اگرچه خود فیرچایلد از کلم ها، از جمله کلم پیچ، متنفر بود در آن زمان، کلم پیچ به طور گسترده در کرواسی کشت می شد، بیشتر به این دلیل که رشد آن آسان و ارزان بود و می توانست خاک را نمک زدایی کند.

در بیشتر قرن بیستم، کلم پیچ عمدتاً در ایالات متحده برای اهداف تزئینی استفاده می شد. در دهه 1990 به دلیل ارزش غذایی آن به عنوان یک سبزی خوراکی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

در طول جنگ جهانی دوم ، کشت کلم پیچ (و سایر سبزیجات) در بریتانیا توسط کمپین Dig for Victory تشویق شد. این سبزی به راحتی رشد می کرد و مواد مغذی مهمی را که در رژیم غذایی وجود نداشت به دلیل جیره بندی فراهم می کرد.

پرورش
کلم پیچ معمولاً یک گیاه یک ساله است که از بذر با طیف وسیعی از دمای جوانه زنی رشد می کند. مقاوم است و در فصل زمستان رشد می کند، و می تواند در دماهای پایین 15.0 درجه سانتیگراد زنده بماند. کلم پیچ پس از یخبندان شدید می تواند شیرین تر شود.

در سال های اخیر، کلم پیچ به یکی از محبوب ترین سبزیجات در ایالات متحده تبدیل شده است. محبوبیت آن فقط یک پدیده اخیر نیست. این یکی از محبوب ترین سبزیجات در سراسر اروپا برای 2000 سال بوده است.

مانند سایر براسیکاها (کلم بروکلی، گل کلم، کلم، سرمه، کلم بروکسل)، منشأ کلم پیچ را می توان به گیاهان کلم برگ وحشی که در امتداد سواحل شمال مدیترانه رشد کردند، جستجو کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.