11 دلیل برای خوردن پسته شور زعفرانی گلستان که باید بدانید

پسته سرشار از فیبر است و یک وعده آن حاوی 3 گرم است.

فیبر در سیستم گوارش شما حرکت می کند، عمدتاً هضم نشده است.

اما برخی از انواع فیبر توسط باکتری های خوب روده هضم می شوند و به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند.

سپس باکتری‌های روده فیبر را تخمیر می‌کنند و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند، که ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشد، از جمله کاهش خطر اختلالات گوارشی، سرطان و بیماری‌های قلبی.

بوتیرات موجود در پسته شور زعفرانی گلستان مفیدترین اسیدچرب با زنجیره کوتاه به شمار می رود و برای بدن شما بسیار مفید است.

نشان داده شده است که خوردن پسته تعداد باکتری های تولید کننده بوتیرات در روده را بیشتر از خوردن بادام افزایش می دهد.

پسته ممکن است از طرق مختلف خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

پسته علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، ممکن است کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را بهبود بخشد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

در واقع، چندین مطالعه اثرات کاهش دهنده کلسترول پسته را نشان داده اند.

پسته

بسیاری از مطالعات بر روی پسته و چربی خون با جایگزینی برخی از کالری های رژیم غذایی حاوی پسته انجام می شود.

حدود 67 درصد از این مطالعات کاهش کلسترول LDL تام و «بد» و افزایش کلسترول HDL «خوب» را نشان دادند.

علاوه بر این، هیچ یک از این مطالعات نشان نداد که خوردن پسته بر پروفایل چربی خون تأثیر منفی می گذارد.

یک مطالعه چهار هفته ای روی افراد مبتلا به کلسترول LDL بالا نشان داد که شرکت کنندگان 10 درصد از کالری روزانه خود را از پسته مصرف می کردند.

این مطالعه نشان داد که رژیم غذایی کلسترول LDL را 9 درصد کاهش می دهد.

علاوه بر این، رژیم غذایی حاوی 20 درصد کالری از پسته، کلسترول LDL را تا 12 درصد کاهش داد.

در مطالعه دیگری، 32 مرد جوان ابتدا به مدت چهار هفته از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کردند.

پس از آن پسته به جای محتوای چربی تک غیراشباع به این رژیم اضافه شد که در مجموع حدود 20 درصد از کالری دریافتی روزانه آنها را تشکیل می داد.

پس از چهار هفته رژیم، کاهش 23 درصدی کلسترول LDL، کاهش 21 درصدی در کلسترول تام و کاهش 14 درصدی تری گلیسیرید را نشان دادند.

همچنین به نظر می رسد پسته بیشتر از سایر مغزها فشار خون را کاهش می دهد.

بررسی 21 مطالعه نشان داد که مصرف پسته فشار خون بالایی را 1.82 میلی متر بر جیوه کاهش می دهد، در حالی که فشار خون پایین 0.8 میلی متر بر جیوه کاهش می یابد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.