هند از بزرگترین لنت ترمز جلو آردی رونمایی کرد

خانواده قرص های ارگانیک بسیار بزرگ هستند و همانطور که از نامشان پیداست با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک تولید می شوند.

ماده مسئول اصطکاک در پدهای آلی عمدتاً مخلوطی از لاستیک، الیاف آرامید (مانند کولار) و شیشه است که همگی با یک رزین مقاوم در برابر حرارت مخلوط شده اند.

در واقع، لنت ترمز جلو آردی همچنین حاوی درصدی از مواد فلزی است که برای بهبود پایداری حرارتی پدها و مقاومت آنها در طول زمان در آنجا قرار داده شده است.

به طور دقیق تر، ترکیب پدهای آلی از الیاف، چسباننده ها، پرکننده ها، ساینده ها و روان کننده ها تشکیل شده است.

  • بایندرها: بایندر معمولاً رزین یا لاستیک سختی است که الیاف در آن غوطه ور می شود.
  • الیاف: قطعات کوچک سیم فلزی معمولاً کربن یا کولار هستند
  • پرکننده ها: پرکننده های ساختاری برای تقویت پد هستند که معمولاً ماهیتی معدنی دارند
  • ساینده ها: ذرات ریز بسیار سختی هستند که برای تمیز نگه داشتن دیسک تا حد امکان وارد می شوند
  • روان کننده ها: آنها به پایداری و موثر بودن ترمز در طول زمان کمک می کنند و اغلب آن را تا حد ممکن بی صدا نگه می دارند (همه ما از صدای جیغ ترمزگیری متنفریم!)

لنت های ارگانیک گزینه “نرم تر” هستند: آنها یک “نیش اولیه” بسیار ملایم دارند، بسیار بی صدا هستند، به دیسک ها حمله نمی کنند و بازخورد زیادی به اهرم ترمز می دهند.

آنها عملکرد ترمزگیری تایرهای سینتر شده را ندارند – بنابراین برای استفاده های ورزشی مناسب نیستند – اما قیمت لاستیک های زینتر شده را نیز ندارند.

لنت ترمز جلو ال 90 اصلی

مواد ارگانیک را در موتورسیکلت های ساخته شده قبل از دهه 90 یا برخی از موتورسیکلت های مدرن با موتور کوچک پیدا خواهید کرد.

با توجه به نرمی آنها و استفاده از ترمز عقب در مسیر، برخی از ما لنت ترمز عقب سینتر شده را به دلیل نرمی و مدول بودن آن با لنت ارگانیک جایگزین کرده ایم.

بدیهی است که ما در اینجا در مورد ظرافت و سبک سواری صحبت می کنیم، اگر می خواهید از دوچرخه در پیست لذت ببرید، حتی در سطوح بالا، هیچ چیز ضروری نیست.

تف جوشی شده

لنت های زینتر شده آنهایی هستند که امروزه در اکثر موتورسیکلت های مدرن به صورت استاندارد نصب می شوند، زیرا عملکرد عالی و مدت زمان رضایت بخشی را ارائه می دهند.

اصطلاح زینتر شده ( به انگلیسی sintered ) به فرآیند تولید اشاره دارد که در طی آن ترکیب در معرض دما و فشارهای بالا قرار می گیرد: به اندازه ای نیست که مواد ترکیب را ذوب کند، بلکه به اندازه ای است که تمام اجزا را به هم متصل کند.

 

مواد به کار رفته در پدهای سینتر شده دارای ضریب اصطکاک بسیار بالایی است که به این لنت ها «نیش» اولیه قوی و قدرت توقف عالی می دهد.

در حالی که تایرهای سینتر شده برای ورود به پنجره بهینه خود به مقداری گرما نیاز دارند، آنها همچنین می توانند دمای بالا را به خوبی تحمل کنند و برای رانندگی اسپرت و پیست عالی هستند.

بدیهی است که نقطه ضعف این لنت ها هزینه آن است: آنها بیشتر از هر دو نوع آلی و نیمه فلزی هستند.

با این حال، با توجه به اینکه آنها هم از نظر عملکرد و هم از نظر مدت زمان بهتر هستند، معمولاً سرمایه گذاری توجیه می شود.