سرامیک پرسلان جواهر خانه ای شطرنجی برای علی دایی با سرامیک ساخت

این سرامیک معمولا از سنگ های طبیعی ساخته می شود سرامیک پرسلان جواهر درخشندگی و جذابیت بالایی دارد که زیبایی خاصی به آن می دهد و همچنین مانع از آسیب رسیدن به محیط زیست می شود، این محصول به گونه ای است که قابل تجزیه می باشد.

سرامیک پرسلان از وزن مناسبی برخوردار است که این ویژگی که دارد استفاده از آن را راحت تر نمونده است، همچنین وزن مناسب سبب می شود حمل این سرامیک بسیار آسان تر باشد.

کریستالی بودن مواد سرامیکی بسیار متفاوت است. اغلب، سرامیک های پخته شده مانند ظروف سفالی ، ظروف سنگی و چینی به صورت شیشه ای یا نیمه شیشه ای هستند.

متغییر بودن کریستالینیت و ترکیب الکترون در پیوندهای یونی و کووالانسی باعث می شود که بیشتر مواد سرامیکی عایق های حرارتی و الکتریکی خوبی باشند (تحقیق شده در مهندسی سرامیک ).

با چنین طیف وسیعی از گزینه های ممکن برای ترکیب/ساختار یک سرامیک (تقریباً همه عناصر، تقریباً همه انواع پیوندها و همه سطوح بلورینگی)، وسعت موضوع بسیار زیاد است و ویژگی های قابل شناسایی ( سختی، سختی، رسانایی الکتریکی ) برای کل گروه به سختی مشخص می شود.

سرامیک

خواص عمومی مانند دمای ذوب بالا، سختی بالا، رسانایی ضعیف، مدول الاستیسیته بالا، مقاومت شیمیایی و شکل پذیری کم، معمول هستند، با استثناهای شناخته شده برای هر یک از این قوانین (سرامیک های پیزوالکتریک، دمای انتقال شیشه، سرامیک های ابررسانا).

بسیاری از کامپوزیت ها، مانند فایبرگلاس و فیبر کربن، در حالی که حاوی مواد سرامیکی هستند جزء خانواده سرامیک محسوب نمی شوند.

مواد سرامیکی کریستالی با جهت گیری بالا در معرض طیف وسیعی از پردازش نیستند. روش‌های مقابله با آن‌ها معمولاً به یکی از دو دسته تقسیم می‌شوند یا سرامیک را به شکل دلخواه، با واکنش درجا، یا با «تشکیل» پودرها به شکل دلخواه، و سپس تف جوشی برای تشکیل یک بدنه جامد.

تکنیک‌های شکل‌دهی سرامیک شامل شکل‌دهی با دست (گاهی اوقات شامل فرآیند چرخشی به نام «پرتاب») ریخته‌گری لغزشی، ریخته‌گری نواری (برای ساخت خازن‌های بسیار نازک سرامیکی)، قالب‌گیری تزریقی، پرس خشک، و تغییرات دیگر است.

بسیاری از متخصصان سرامیک، موادی با ویژگی آمورف (غیر کریستالی) (یعنی شیشه) را سرامیک نمی دانند، حتی اگر شیشه سازی شامل چندین مرحله از فرآیند سرامیک است و خواص مکانیکی آن مشابه مواد سرامیکی است.

با این حال، عملیات حرارتی می تواند شیشه را به یک ماده نیمه کریستالی به نام شیشه سرامیک تبدیل کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.