خرمای ربی صادراتی در زمان صادرات به علت خرابی لنج در دریا ریخته شد

کشت و رویش خرمای ربی صادراتی در منطقه سیستان و بلوچستان به دلیل توانایی زیاد در مقاومت در برابر خشکسالی از رونق بسیار بالایی برخوردار است. این خرما یکی از ارقام بومی خرمای استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

برای ورزشکاران خرما به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش، در حین ورزش و بعد از ورزش، برای ورزشکارانی که به دنبال عملکرد هستند، از غذاهای جالب محسوب می شود. در واقع، آنها سرشار از قندهای ساده هستند.

بنابراین ورزشکاران می توانند از آنها به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش استفاده کنند تا کربوهیدرات هایی را برای بدن فراهم کنند که مستقیماً توسط بدن استفاده می شود.

این کار باعث می شود پس از چند دقیقه فعالیت بدنی وارد ذخایر گلیکوژن نشود. سپس خرما دارای پتاسیم بالایی است. بنابراین آنها را می توان به عنوان غذای جامد در طول یک تلاش بسیار طولانی مصرف کرد. همیشه به منظور ارائه قندهای ساده به سرعت جذب، بلکه برای جبران ضررهای پتاسیم ناشی از تعریق.

خرما

در نهایت، خرما برای اهداف ریکاوری مناسب است، زیرا پس از فعالیت بدنی، مهم است که ذخایر گلیکوژن و مواد معدنی از دست رفته در طول دومی را دوباره پر کنید. علاوه بر این، خرما حاوی ترکیبات فنلی است که نقش آنتی اکسیدانی مهمی در مرحله ریکاوری دارد.

در واقع، استرس اکسیداتیو با ایجاد نارسایی وریدی، که باعث درد عضلانی، گرفتگی و حتی جراحات می شود، اثربخشی دومی را محدود می کند.در این زمینه، خرما به لطف محتوای بالای قند، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها، حمایت عاقلانه‌ای برای بهبودی ایجاد می‌کند.

یک مشت خرما در روز مصرف کنید، یعنی حدود 45 گرم. می توان آنها را به تنهایی مصرف کرد یا آنها را در آماده سازی های زیر ادغام کرد: توپ های انرژی، میله های غلات، موسلی، پنکیک، غذاها، مخلوط با میوه های دیگر، محصولات لبنی، دسر.

به عنوان یک میان وعده قبل از ورزش، مصرف خرما بین 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از شروع فعالیت توصیه می شود تا قند از شروع ورزش در خون باشد.

ترجیحاً در حین ورزش از یک استراتژی تغذیه ای مانند نوشیدنی ورزشی استفاده کنید. این امکان محدود کردن تأثیر افت قند خون در طول ورزش را فراهم می کند.

عاقلانه است که خرما را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا فیبر بالای آن می تواند باعث اختلالات حمل و نقل در حین ورزش شود.

برای بهینه سازی اثرات خرما در برابر استرس اکسیداتیو، توصیه می شود از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود و به ویژه به عنوان میان وعده بعد از ورزش (میوه ها و سبزیجات رنگی، ادویه جات، گیاهان دارویی) استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.