خرما پیارم مغزدار به داروی طبیعی خواب آور معروف است

می دانیم که اگر بخواهیم انرژی کامل در طول روز داشته باشیم خرما پیارم مغزدار یکی از مواد غذایی است کهمی تواند شما را یک روز کامل با انرژی نگه دارد به لحاظ طعم و ویژگی های ظاهری بسیار در مقابل با سایر انواع خرما برتری دارد.

خرما به دلیل محتوای بالای فیبر غذایی (57 درصد نامحلول و 43 درصد محلول) و سوربیتول می تواند یبوست را برطرف کند. در واقع، تعداد انگشت شماری خرما (45 گرم) 3.285 گرم فیبر را فراهم می کند که معادل 11 درصد از فیبر مصرفی روزانه توصیه شده (حداقل 30 گرم در روز) است.

فیبر نامحلول متورم می شود و با آب پر می شود تا به 40 برابر حجم مدفوع برسد. این امر باعث نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن می شود که عبور آنها از روده را تسهیل می کند.

علاوه بر این، خرما از پکتین ها و بتا گلوکان ها تشکیل شده است که فیبرهای محلولی هستند که به رفع یبوست کمک می کنند. این به این دلیل است که پکتین ها ژلی را تشکیل می دهند که می تواند میزان مایع مدفوع را افزایش دهد و عبور آن از روده را آسان تر کند.

از طرف دیگر، بتاگلوکان ها آب را در روده ها نگه می دارند که مدفوع را نرم کرده و پیشرفت آن را تسهیل می کند. خرما همچنین دارای سوربیتول است که به عنوان یک ملین اسمزی شناخته می شود.

خرما

هنگامی که سوربیتول به خوبی جذب نمی شود، حجم مایعات روده را با مصرف آب افزایش می دهد، که مدفوع را نرم می کند و باعث دفع مدفوع می شود.

بنابراین خرما می تواند به رفع یبوست کمک کند، اما اثربخشی آن به رژیم غذایی غنی از فیبر و آب بستگی دارد. در واقع، مهم است که به اندازه کافی هیدراته بمانید تا فیبرها بتوانند آب را جذب کنند و حجم مدفوع را افزایش دهند و عبور آنها را تسهیل کنند.

توصیه های متخصص تغذیه: یک مشت خرما در روز مصرف کنید، یعنی حدود 45 گرم. می توان آنها را به تنهایی مصرف کرد یا آنها را در آماده سازی های زیر ادغام کرد: صبحانه، غذاها، لبنیات، دسرها یا مخلوط با سایر میوه ها.

توصیه می شود در صورت بروز یبوست، مقدار زیادی آب بنوشید و رژیم غذایی غنی از فیبر را انتخاب کنید: میوه ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و دانه های روغنی (بادام، گردو و غیره).

فعالیت بدنی فواید زیادی برای پیشگیری و رفع یبوست دارد: تحریک انقباضات روده، بهبود جریان خون، بهبود حرکت روده، تحریک تنفس، کاهش استرس.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.