مبلمان نظری تهران با مخفی کردن یک میلیون دلار داخل مبل قصد قاچاق داشت

پس از آن به دلیل پشتکار و ایده های بزرگی که آقای نظری داشتند، مبلمان نظری تهران توانستند به طرز چشم گیری تولیدات خود را ارتقا بدهند. در همین راستا انواع دیگر مبلمان از این برند وارد بازار شدند.

یک تکه مبلمان ضروری در هر اتاق نشیمن که به خود احترام می گذارد، مبل برای نشستن راحت و آرام، برای چت کردن با خانواده یا تماشای نتفلیکس با دوستان استفاده می شود.

در اصل مبل، یونانیان باستان وجود دارند که غذا می خوردند و دوستان خود را بر روی نوعی مبل تختخواب شو از سنگ مرمر، برنز یا چوب می پذیرفتند. این تخت از پشه‌ها توسط یک روبند، نوعی پشه‌بند محافظت می‌شود، به همین دلیل به آن kônôpeion می‌گویند. پس از فتح یونان توسط رومیان، این قطعه مبلمان و نام آن لاتینی شده است که به canapeum می دهد.

در قرون وسطی از آن کم استفاده می شد و فقط یک نیمکت چوبی یا صندوق بزرگی بود که با تشک و کوسن پوشیده شده بود.

در قرن هفدهم، در زمان لویی سیزدهم، این مبلمان تکامل یافت و تبدیل به مبلمانی شد که در سالن‌ها و حیاط‌های اجتماعی استفاده می‌شد: برای تشویق مکالمات بین آقایان، درباریان و درباریان، در محیطی راحت، و نیمکت ساده با بالشتک پوشانده شده بود.

مبل

پشت پر شده از پارچه های غنی، برای استراحت دادن به پشت، و دسته ها برای استراحت بازوها. سپس به آن صندلی با بازو می گویند.

در دوران لویی چهاردهم و لویی پانزدهم، پدهای پشتی، صندلی و دسته‌های دستی آن را راحت‌تر می‌کرد، در حالی که سازه‌های چوبی ظرافت و ظرافت پیدا کردند.

صندلی بغل، به‌عنوان عالی، تبدیل به مبلمان سالن‌های مد روز شد و برای ساعت‌ها گفتگوی دلپذیر بین اشراف، بورژواهای ثروتمند و روشنفکران عصر روشنگری مساعد شد.

در دوران لویی شانزدهم، شکل‌های آن صاف‌تر شد، اما همچنان به همان اندازه راحت‌تر شد ما همچنین مبلمان «ترکی» و «عثمانی» را می‌بینیم، این اصطلاحات مترادف با لذت‌های نفسانی و تصفیه‌شده هستند که شایسته یک سلطان یا یک پاشا هستند.

دایرکتوری مبل را به مبلمانی تبدیل کرد که به ریشه های خود باز می گردد، به سبک رومی، در حالی که سبک امپراتوری ناپلئون اول به آن هوای هندسی مصری بیشتری می بخشید.

هاله مبلمان آن که شایسته اشراف و پادشاهان است، موفقیت آن را در دوره بازسازی توضیح می دهد، جایی که به یک لوازم جانبی ضروری تبدیل شد، نمادی از احترام اجتماعی در هر سالن بورژوازی محترم.

در انگلستان، مبل به طور قابل توجهی شکل مبل چسترفیلد را به خود می گیرد، هم شیک و هم مجلل، پوشیده از چرم و روکش شده، با کنده کاری های چوبی غنی مانند سبک های فرانسوی.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.