کیوی صادراتی تنکابن اسم جدید سریال اصغر فرهادی است

تنکابن واقع در استان مازندران یکی از بزرگترین قطب های تولیدی انواع کیوی صادراتی تنکابن در کشور است که توانسته با افزایش سطح زیر کشت خود طی سال های اخیر سهم قابل توجه ای در صادرات این محصول داشته باشد.

هنگام رسیدن، پالپ کیوی معمولاً سبز (گاهی اوقات زرد برای برخی از گونه ها) شیرین و ترش است که با پوست اغلب قهوه ای و کرکی احاطه شده است و حاوی حدود 100 دانه سیاه و خوراکی ریز است.

کیوی سرشار از ویتامین C است، همچنین منبع ویتامین K و B9 (اسید فولیک) و همچنین مس و پتاسیم است.

در کتاب « ار یا » ( قرن 3 قبل از میلاد ) مشخص شده است که میوه اکتینیدیا تب بر است در حالی که شیره آن به عنوان چسب در ساخت کاغذ استفاده می شود، حتی خود گیاه نیز یک گیاه زینتی بوده که میوه های بسیار ریز می دهد.

کیوی متعلق به جنس Actinidia است که یک درخت انگور کوهنوردی است که در طول کشت آن بر روی داربست هدایت می شود. این جنس دارای پنجاه گونه خوب، با تنوع زیادی از میوه ها است.

کیوی

نیوزلندی ها با انتخاب میوه هایی با کالیبر بزرگتر به دست آورده اند. شناخته شده ترین کیوی با گوشت سبز به نام Hayward به نام مخترع آن در سال 1928 ساخته شد.

عملاً مترادف با کیوی سبز شده است، اگرچه گونه های گوشت سبز دیگری نیز وجود دارند و به وضوح بر بازار بین المللی تسلط دارند.

متخصصان همچنین شروع به تولید کیوی با گوشت زرد، به ویژه در چین کرده اند. از دهه 2000، نوع کیوی نیوزلندی Zespri Gold شروع به نشان دادن خود کرده است. پوست قهوه ای آن تقریبا صاف و گوشت زرد طلایی آن طعم کمی ترش دارد.

کیوی قطبی ( Actinidia kolomikta ) سرمای زمستان را بهتر تحمل می کند، یعنی تا 25- درجه سانتی گراد، در حالی که سایر کیوی ها نباید از 12- درجه سانتی گراد تجاوز کنند.

پس از برداشت، کیوی به مدت هشت هفته در جای خشک و خنک نگهداری می شود . در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد می توان آن را به مدت چهار تا شش ماه نگه داشت. برداشت در نیوزلند در ماه می انجام می شود و میوه ها در تابستان وارد می شوند. در اروپا، آنها عمدتا در ماه نوامبر انجام می شوند: محصولات در هر دو نیمکره امکان عرضه مداوم بازار را فراهم می کنند.

کیوی به طور طبیعی خورده می شود یا به دسرهای مختلف اضافه می شود. این می تواند پیش غذا، کیک یا پای را تزیین کند و حتی با گوشت، مرغ یا ماهی به خوبی ست می شود. تبدیل به مربا و الکل می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.